kameleontmamma

Alla inlägg under januari 2015

Av Linda G - 30 januari 2015 21:51

Känns som jag flyter omkring i en bubbla som är väldigt skör fast ändå klarar mycket.. Hmm så svårt att förklara känslor och öppna sig och visa sig sårbar.
Blir alldeles sentimental och blödig men går inte att gråta o knappt skratta fast leendet är fastklistrat där ändå tror jag iallafall.
När ni läser mina inlägg så kan man säkert tro att jag är jätte olycklig men så är inte fallet. Jag har den finaste mannen och finaste barnen och vänner och familj omkring mig men jag själv är inte hel just nu och de är ju viktigt eller hur?
Men man kan ju undra varför när man har allt?
Hela livet passerar i revy och man tänker på fina minnen och tråkiga också men faktiskt mest fina.
Då och då får jag panik känslor att jag ska försvinna o inte få vara med! Jag vill leva!!!
Samtidigt som jag försöker skriva har jag högsta volym i lurarna.. Musik är sån bra terapi vet inte hur jag hade klarat mig annars.
Ibland vill jag inte att nån ska komma in i bubblan men de är nog bara det dåliga som lurar mig att känna så.
Vill bara plocka med mig alla jag älskar och leva på ett rosa moln eller en varm öde ö nånstans ;)
Bort från allt negativt.
Ni som känt som jag förstår nog precis vad jag skriver (?)
Tror jag började dala av efter de hemska hände min mans syster. Hon finns inte mer. Man vaknar till när nåt så fruktansvärt händer och blir rädd och tänker att det kunde vart jag och man vill vara stark för andras skull..
Hemska hemska sjukdom. Det får bara inte hända. Fina ängel..
Sån fin människa.

Imorgon ska vi träffa alla goa vänner och ha skoj bara vuxna ska bli skönt. De behövs ibland.
Tänker på min mamma hon får inte tro att hon gjort nåt fel med uppfostran för att jag mår som jag gör. Kunde inte haft en tryggare uppväxt. Fina mamma jag saknar dig. Vi ses inte så ofta som man vill.

Nä nu vill jag ha träningsvärk i magen för att man skrattat så mycket! De fixar vi imorgon :)!!!!!!!!!!!

Har skaffat mig ett projekt också.. Älskar att fixa till möbler.. Ska målas vitt!
Behöver göra nåt hela tiden.

Av Linda G - 27 januari 2015 23:30

Ska försöka se om jag kan knåpa ihop något för det var väldigt längesen nu. Jag har inte kunnat skriva eller ens haft nåt att skriva fast att jag har försökt...
Just nu håller jag på att för tredje gången få en ny medicin. Först ska det trappas ner med den gamla och trappas upp med den nya samtidigt.. Väldigt läskigt får jag säga. Det är verkligen en berg o dalbana med känslor kan jag säga. Jag är nog nån slags varannan dag zombie/ duracell kanin.
Ena dagen är jag helt liggandes o kan knappt ta mig ur sängen det går Lixom inte. Får intala mig själv att skärp till dig linda du har barn att ta hand om.så det enda jag klarar då är att ge ungarna mat o ta hand om dom så dom mår så bra dom kan.ingenting annat spelar roll just då. Fruktansvärt osocial blir man och äter ingenting typ.
Sen kan de bli tvärtom. Idag har jag hållt på heeeeeeeela dagen med att ordna med tvätt berget som samlats. Organiserat min garderob och vikt om o om igen för de kändes inte perfekt nog.. Parat ihop hundra strumpor typ och däremellan såklart tagit hand om barnen.
Usch de är sån rastlöshet inuti så jag blir galen.

Utsättnings symptom kan vara tex

Fysiska:

? andningssvårigheter
? trötthet
? balanssvårigheter
? yrsel
? darrningar
? skakningar
? illamående
? viktnedgång
? diarré, förstoppning, gaser
? huvudvärk av migränliknande typ
? hjärtklappning
? öronsus
? blodsockerfall
? blodtrycksfall
? myrkrypningar
? svettningar och frysningar
? gång och koordinations -svårigheter
? muskelkramp, ryckningar, dragningar
? ofrivilliga rörelser
? ögonsmärtor
? dimsyn
? sluddrigt tal
? muskel och ledvärk
? muskelsvaghet
? muskelstelhet
? stela, ?knäppande? leder
? mycket saliv i munnen
? vattenkastningssvårigheter och urinvägsinfektioner
? ?elektriska stötar?/ "blixtar" genom huvudet eller kroppen
? smärtsamma stickningar i huden
? sveda och ibland blödningar i hud och slemhinnor
? kall hud
? känslobortfall, ibland på ena sidan av kroppen

Psykiska:

? känslomässig instabilitet
? ångest
? rädsla
? nervositet
? irritation
? ilska
? upprördhet
? depression
? aptitlöshet
? gråtattacker
? otålighet
? rastlöshet
? överkänslighet för ljud, ljus och beröring
? sömnsvårigheter
? livliga drömmar
? mardrömmar
? panikattacker
? overklighetskänslor
? förvirring
? tanklöshet
? minnesstörningar
? man känner inte igen sig själv

Läskigt läskigt läskigt...
Men under allt detta negativa finns den glada linda jag lovar.

Ska utredas för adhd också. Återkommer om det.

Vill bara bli frisk. Eller mig själv helt enkelt.

Till helgen ska vi träffas alla goa vänner det längtar jag väldigt mycket till.

Ska bli skoj att klä upp sig tjöta o vara bara vuxna :) men man längtar alltid hem till ungarna ändå. Tur det.

Min fina vän är här i krokarna.. Närmare bestämt kullen ovanför mitt hus så de är väldigt tryggt o skönt att ha henne här igen.

Ska försöka få sömn nu o promenera imorgon. Sömn o motion är tydligen a och o.
Tråkigt båda delarna ;)
Kram

Av Linda G - 16 januari 2015 01:35

Här ligger jag vaken som vanligt på natten.. Kan ju lika gärna vara på nåt jobb och tjäna pengar istället för att ligga här gratis vaken ;)?
Med existentiella frågor? Varför är livet som de är? Varför ska man behöva vara ifrån varandra när man egentligen vill vara nära varje minut? Varför ska vi kämpa på jobb och behöva må dåligt över saker när vi egentligen kan vara lyckliga o bara vara med varandra för livet är ju så jävla kort.. Konstigt att man ska slösa minuter på att tjäna pengar och sova tex? Ja nu låter jag säker konstigt.. Men undrar bara vem som bestämde allt detta och varför dom man älskar ska försvinna och dö?
Usch.. När jag är i denna bubblan och tänker sånna tankar blir man ju knäpp. Rädd varje dag att nåt ska hända med nån jag älskar.
Vill bara väcka barnen och min man och säga att jag älskar er och krama dom. Men nä man måste ju tydligen sova äta jobba..

Varför händer de hemska saker och varför finns de så elaka människor i världen? Vi har ju bara fått ett liv.. Eller?
Så varför inte bara älska o vara lyckliga.

Tankarna tar kål på mig...

Visst är detta bara i lands problem om man jämför. Men problem för Mig.

Av Linda G - 15 januari 2015 13:07

Morgonen började tidigt för dom stora barnen skulle till dagis. Men vid påklädning tog det sin lille tid.. Vad är det med ensam strumpor egentligen? Tror jag hitta 12 strumpor och ingen som var likadan.. Suck det är ett mysterium alltså.
Efter att vi lämnat barnen så somna jag o lillskruttan i två timmar stensov verkligen. Dock drömde jag hel skumt. Vilse i Göteborg haha?
Kollar ut genom fönstret å de snöar som bara den.. Hmm..

Väntar och väntar på att chefen ska ringa mig och ge mig domen om de finns en natt tjänst. Jobbigt när nån annan har besluten i händerna det gillar jag inte. ;)



Av Linda G - 13 januari 2015 07:38

Japp jag klarade natten kanon! fatta vilken underbar känsla att gå hem när alla människor kommer kl sju till jobbet och har en hel dag framför sig :)
Blev lite trött vid 4-5 tiden men annars har gött som helst. Detta var nåt för mig..
Nu ska jag krypa ner i sängen o sova om.de går!
Barnen ska till dagis o Patrik sköter ruljansen här hemma idag ;)

Godnatt!

Av Linda G - 12 januari 2015 20:20

Snart ska jag lämna min trygga vrå och jobba natten. Har inte jobbat på typ ett år så japp de känns konstigt..
Blir spännande att va vaken en hel natt ;)
Tiden går så fruktansvärt fort.

Av Linda G - 10 januari 2015 00:06

Såg precis en av de bästa filmer jag sett. Tack syrran att du tipsa :)

Den heter The single moms club.

Grymt bra alltså! Alla singel mammor ni är grymma jag ser verkligen upp till er ?

Av Linda G - 9 januari 2015 21:44

Äntligen tv dags..
Ikväll hade vi fredags mys och jag räknade inte med att de skulle gå lika fort denna kväll. Efter sagan släckte vi ner och jag satte mig i fotändan på dotterns säng som igår. Sonen va lite sur och ville se en film men nä vi ska sova nu sa jag. Han somnade faktiskt efter en halvtimme idag igen tjoho. Men dottern därimot jösses hon var hel hajpad efter sockret antagligen så 1,5 timme tog det.. Hon var på väggen, på sänggaveln och babbla som aldrig förr men jag sa godnatt nu ska vi sova. Hon gick igenom hela dagens händelser för sig själv och prata o prata vred och vände. Jag tänkte att hon kommer fasen inte somna jag ger snart upp men nä nu ska jag va bestämd. Tillslut somna min röv.. Men inte dottern.. Fick nästan nackspärr också av att sitta blixt stilla haha. Lite gäspande hördes tillslut.. Snart kanske hon somnar.. Äntligen 1,5 timme så snarkade hon. Men jag satt kvar lite extra för att inte råka väcka henne. Skaka liv i rumpan och så smidigt som möjligt lirka mig ur sängen. Jäklar vad stolt man blir när båda barnen somnat utav sig själva. Glad kommer man ner och där ligger mannen och sover på soffan å lillan sover också. Jaja. Vi har iaf bestämt tillsammans att vi tar läggningen varannan dag. Skönt att hjälpas åt. Hade de inte vart för godis innan så tror jag det hade gått mycket fortare.

Presentation


Linda Gustafsson
kameleontmamma
Tre barn och mannen i mitt liv.

Öppna ditt hjärta så kommer andra att öppna det för dig.

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards