kameleontmamma

Alla inlägg den 25 februari 2015

Av Linda G - 25 februari 2015 15:51

Känner ni nån gång att det blir för mycket i huvudet?
Så var det idag när jag hämtat hem alla barnen från dagis.
Först slänger dom jackor regnbyxor skor vantar o mössor i hela lilla hallen. Försöker plocka upp samtidigt som dom skriker mamma jag är hungrig mamma jag måste kissa mamma får jag låna din mobil o lillan gråter för det är matdags... Det känns som hjärnan ska koka över och man får koncentrera sig hur gör jag först. Toabesök såklart.
Mamma ja vill ha flingor mamma kan du ta fram en tallrik mamma kan du...Snälla en sak i taget. Efter att hällt upp flingor o yoghurt till stora killen gick jag till dottern på toan under tiden. Hör ett dunk. Ja då har killen ställt sin yoghurt tallrik på ett väldigt dumt ställe så lill skruttan fått tag i tallriken och lyckats hälla de över sig o hela golvet o sitter o leker med de.. Andas.. Jag måste ju ha en bild fram med telefonen ;)
Städa städa torka torka tvätta av bebis.
Mamma jag är hungrig säger andra dottern samtidigt som de ringer i min mobil några gånger.. Ååååååå låt de bara bli tyst för en stund.börjar känna mig svimfärdig för just det jag äter ju typ aldrig.. Trycker in en smörgås i huvudet. Känns lite bättre.
Ibland blir det bara för mycket helt enkelt.
Tro fan att det är stökigt här hemma..

Nu längtar jag ännu mer till våren så man är ute mest hela tiden.

Jag var ju hungrig mamma

Dom här godingarna köpte jag igår från Rice.
Nu vill man ut o fika ;)

Av Linda G - 25 februari 2015 00:17

Skriver ett litet inlägg innan jag ska sova.
Idag var ännu en trött dag.. Snark.. Men allt känns betydligt lättare o ljusare bara denna trötthet. Efter att ha lämnat barnen på dagis åkte jag o lillan hem och sov i princip tills vi skulle åka och hämta busarna igen.
Enda jag orkar just nu.

Min läkare ringde idag jag har nyss tagit prover så fick veta att jag låg på gränsvärdet på ämnesomsättningen.
Börja googla som vanligt och så här stod de.

De typiska symptomen på en låg ämnesomsättning är:

trötthet - check
köldkänsla, frusenhet
minskad aptit- check så de skriker om de
viktuppgång- check
förstoppning- check
torr och grov hud- check
hes och djup röst- nä?
håret blir tunnare- check

Personer med en låg ämnesomsättning kan dessutom få dåligt minne. Check check check! Fruktansvärt dåligt minne.

Ja men eftersom jag hela tiden diagnoserar mig själv så låter de skönt att man kan skylla vissa grejer på detta.
Men de återstår att se.

Nu ska doktor linda sova gott.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Linda Gustafsson
kameleontmamma
Tre barn och mannen i mitt liv.

Öppna ditt hjärta så kommer andra att öppna det för dig.

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015
>>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards